Fundraising handler om at skaffe økonomisk støtte til et bestemt formål ved at søge fonde og lignende.
Det kan være en udfordring at finde de rigtige indgang til det specifikke formål. Ligesom det kan være en udfordring kan finde de rette partnere og skrive ansøgningen, så den adresserer de krav, der bliver stillet af bevillingsgiveren.
Navigators laver primært fundraising som en del af en udviklings- og/eller samarbejdsproces.
Eksempel på en fundraisingopgave
I 2016 udarbejdede Navigators en samarbejdsstrategi på fødevareområdet mellem syv midt- og vestjyske kommuner. På baggrund har strategien udarbejdede vi på vegne af Business Region MidtVest ansøgningsmateriale til Region Midtjyllands udbud om udviklingsplatforme på fødevareområdet samt til fem lokale LAG. Alle ansøgninger gik igennem. og BRMV har fået midler til at gennemføre aktiviteterne.
Kernen i Navigators er at navigere, motivere og få mennesker til at samarbejde. Navigators udvikler og faciliterer nye forretningsmodeller og samarbejdsmodeller. Vi arbejder med komplekse klynger og netværk samt yder sparring til deres bestyrelser og styregrupper. Vi yder projektledelse og fundraising.